Symaskinen har åkt fram!

Idag åkte jag, trots regnet, till Bäckebol för att köpa tyg till en snuttefilt. Jag har tänkt på det länge, och om Einar ska vänja sig vid den så behövde den ju ordnas nu! Så, idag blev det gjort!

En lejonfilt i jerseytyg blev det, med mörkturkost kantband. Får se om det kan bli en favorit, eller om han i slutändan väljer något totalt annat att somna med. ;)

Jag tänkte prova att sy en babymössa också. Den fina stickade är lite för varm vid fint väder, och alla små barnmössor är jämt så tråkiga färger. Och det såg ganska enkelt ut att sy en egen, så jag har sytt en liten brunorange prototyp. Får se om den passar imorgon, för han sover nu. Om den passar så tänker jag sy den absolut perfekta Einarmössan! Så som JAG vill ha den. Färgglad och udda. :)

(kanske i lejontyget?)

Kommentera här: