Johans första spark!

Jag har ju känt bebisen sparka under flera veckor, och varje gång jag bett Johan komma för att känna så har han inte känt av något eller så har bebisen just då slutat att sparka. Så typiskt, varje gång!

Men idag, idag tyckte jag att det var starkt nog och dessutom sparkade den flera gånger på samma ställe. Så jag ropade på Johan att han måste komma NU och känna, nu nu nu!

Han lade handen på magen, jag rättade till den så att den låg rätt och så sa jag att han skulle fokusera kännandet vid en viss punkt. "Där! Nu! Kände du?" frågade jag som så många gånger förut när jag kände sparken.

Johan ansikte sprack upp, leendet gick från öra till öra. "Ja! Jag kände! Och en till! Och en till!"

Tänka sig, äntligen kan han också känna sig extra delaktig i bebisen! Det blir ju så mycket mer påtagligt, bokstavligt talat. :) Barnmorskan trodde att det skulle dröja flera veckor till innan Johan skulle kunna känna något, eftersom det är vårt första barn. Men vad roligt att bebisen minsann tyckte annorlunda! :)

Imorgon har jag gått 22 veckor. Då är bebisen ungefär 28 cm från huvud till häl och väger ca 430 gr.

Kommentera här: