Skillnad på tandborstar

Jag är av den sortens människor som kan längta efter att få stå och borsta tänderna. Jag älskar verkligen känslan av att få borsta, med vår tandkräm, och riktigt känna hur lena tänderna blir.

Men då jag tappade bort min tandborste, en Glister-tandborste, så har jag haft en mediumhård tandborste som gjort att jag verkligen inte suktat efter dagens tandborstningar! Den har varit så hård att det har känts som om tandköttet slitits både hit och dit efter tandborstningen. Jag stod ut i några veckor, men kom på att det ju helt enkelt bara är att fixa en ny tandborste. En som är så mjuk som jag vill ha den! Som mina tänder vill ha den!

Så, häromdagen fixade jag en ny tandborste, en supersoft, och oj vilken glädje det återigen är att borsta tänderna! Tycker det är konstigt att det finns så otroligt många medium-tandborstar och så otroligt få supersoft? Det borde väl vara det bästa för alla tänder? Att inte borstas för hårt? Eller borstar vi alla så olika?

Vad använder ni för hårdhet på era tandborstar?
1 Anonym:

skriven

typ, hårt med salt. The hard way is the good way.

2 Emmy:

skriven

Håller din tandläkare verkligen med om det? ;)

3 Johanna:

skriven

Alltid mjuk! Sedan min tandläkare varnade mig för att använda hårda borstar för 12-13 år sedan är det mjukt som gäller.



4 Emmy:

skriven

Min tandläkare sa det också, och sen dess förstår jag verkligen skillnaden! Min mun vill ha mjukt!

5 Anonym:

skriven

jag har inte frågat honom. Kanske borde beställe en glister för att testa.

6 Johanna:

skriven

Läste din kommentar om rapsolja och socker för kroppen och ricin+bikarbonat för ansiktet.



låter spännande. Jag har provat att använda olja som rengörig tidigare, men det gjorde att jag liknande köttfärs. Kanske kompinationen bikarbonat+ricin är bättre.

Hur gör man? Ena handen olja andra socker/bikarbonat och sen bara skrubba in??

7 Emmy:

skriven

Ena handen ricinolja och så pudrar du över bikarbonat i samma hand så att det blir en smet och så tjoff smörjer du in ansiktet, och skrubbar som vanligt! Sen sköljer du ansiktet så att du känner att bikarbonaten är borta och så baddar du sen ansiktet med en torr handduk. Tycker du att du är oljig, torka bara mer med handduken.

8 Mary:

skriven

Mjukt ska det vara! TePe RAK MJUK kör jag alltid på. Emellanåt orkar jag inte leta efter dom och tar nån annan istället, men det är plågsamt varje gång!

9 Emmy:

skriven

Tänka sig! Men hur mjuk är mjuk? Det kanske räcker med "soft" för mig, och inte så extremt som "supersoft"? Men jag vill inte råka låta köpet vara ett skitköp, därför tog jag supersoft. Det är ju mjukt jag vill ha! :)

10 Johanna:

skriven

Ska prova det och se vad som händer :).

Kommentera här: