Mm.. svett!


Pga förkylningar och lathet har den förut så härliga träningslusten försvunnit under några veckors tid. Men nu är jag igång igen! Bilderna är från morgonens träningspass, 08.40-09.55. Svett!

Men hörni, hur var det nu igen? Ska man träna innan frukost eller efter? (jag pratade med en instruktör idag som sa att det är bättre att äta frukost innan, så att man får mer energi, medan jag känner att det blir ogjord träning då på något vis?)
1 Anna:

skriven

men härdu, jag tycker visst man kan äta frukost efteråt! Men ta något innan, en banan eller nåt som ger dig energi? :)

2 Emmy:

skriven

Ibland äter jag ett äpple innan, men bananen ska man väl äta efteråt? :P Jag får prova nästa gång att äta frukost innan för att se om jag orkar längre. Men min kondis är ju som den är, och kan DEN bli bättre om jag äter innan?

3 Johanna:

skriven

Jag såg nått program att kroppen svarar bäst på träning på eftermiddagen och att man ska undvika att träna på morgonen eftersom blodet flyter trögare och lättare koagulerar då = blodpropp...



Det inte hur mycket sanning det finns idet. Det går ju myter och halvsanningar och det mesta här i livet.

Personligen hade jag nog valt att äta efteråt. Mest för att jag vår våldsamt håll om jag äter innan :).

4 Emmy:

skriven

Ja! Den aspekten finns ju också! Om jag får håll så blir det ju inte mycket träning av det alls?



Men om blodet flyter trögare, kanske att man lättare får färgglada ben då? Bristningar och sånt?

5 Magnus:

skriven

Ska du bränna kalorier tar du frukost efter. Men ta en långpromenad istället.



Ska du styrketräna så äter du frukost en timme innan. Annars har du ingen energi att lyfta med.

Kommentera här: