Vakuum-förvaring!

Jag har haft två överfulla sopsäckar i mitt rum, fyllda med mina vår/sommar-kläder. Helt galet vad mycket kläder som fått plats i mitt klädskåp! Och det var bara hälften. Jag har alldeles för mycket kläder.. som jag inte använder, men som jag ändå inte kan slänga pga nostalgi och annat. ;)

Men, dessa sopsäckar har jag haft ståendes i mitt rum hur länge som helst, i väntan på att hitta ett bra sätt att förvara dem uppe på vinden tills att det dags för dem att användas igen. Riktigt fult har mitt rum alltså varit, som en sopstation, och jag har bara inväntat lämpligt tillfälle för både tid och ekonomi att ta mig till IKEA för att kolla förvaringar.

Då tipsade bror Kalle mig om att använda vakuum-påsar istället, som förvarar och bevarar och gör att det tar otroligt mycket mindre plats! Man dammsuger ut luften och vips så har allt krympt! Dessa fanns att köpa på Biltema, och jag fick möjligheten att köpa dessa idag! Två olika storlekar, för runt 60:-/2 st.

Så här blev det:


Det funkade alltså alldeles utmärkt! Eller vad säger ni?

Båda mina överfulla och superknökade soppåsar, PLUS på ett ungefär 9 jackor som jag inte kommer att använda på ett tag, blev denna lilla hög:


Det går inte att beskriva hur mycket mindre plats dessa tar jämfört med innan, helt galet! Ett hett tips för er alla!
1 Linda:

skriven

Hej, vark köpte du dessa påsarna eller vakuum förvaringarna?

2 Emmy:

skriven

Jag köpte dem på Biltema i Göteborg! Bara att kolla upp!

Kommentera här: