Ännu mer rosa, och lite mu

Klasskamraten Jenny frågade efter mer tema rosa, som kunde passa ihop. Jag slängde ihop två till, och här ni gänget:





Jag blev inte så nöjd med elefanten, det var svårt att måla elefant på mugg! Fågeln däremot, charmig!
Mamma ville också prova att måla på mugg, så hon målade en klassisk kossemugg:



Det var dagens muggmålande! Är alldeles slut! Det tär på ögonen och fingrarna att måla, och på huvudet! Fantasitänk! Men fågeln vill jag måla fler av, fast i gult.
1 Jeanette:

skriven

Jag gillar dina bilder jättemycket, men jag tänker att jag (småbarnsmamman) hellre vill ha det på grejer som småbarn äter/dricker med. Jakob dricker inte ur en porslinsmugg...

Om du exempelvis hittar billiga, djupa/plana små tallrikar så skulle jag hellre vilja ha dem.



Kram!

2 Emmy:

skriven

Men Jeanette, dessa muggar är främst riktade till sådana som mig eller att monstermuggarna riktar sig till tre-fyraåringar. (som Olle, han dricker ur porslin)



Men tack för tipset! Ska leta upp och göra seriöst för barn! :)

3 Sandra:

skriven

Himlans fina muggar... Jag är lite partisk då rosa är min favoritfärg. :-)

Diggar helt klart fåglarna och blommuggen. Ska säga till Premberg vart han kan köpa något fint till mig och stötta din verksamhet.



/Sandra, Daniels girlfriend. ;-)

4 Jenny:

skriven

Mina muggar :D Vad fiina de är!

5 Emmy:

skriven

Jupp, dessa fyra muggar är Jennys. Men fler kommer målas, och jag försöker klura på fler mysiga motiv. :)

Kommentera här: