Får jag presentera... DANIEL PEREZ!

En kollega på jobbet upptäckte att jag lite smått tyckte om att sjunga, och det visade sig att han spelade gitarr. Inte bara spelar gitarr, utan spelar det fantastiskt bra! Så, vi kommer att göra oss till en team som åker runt och sjunger för folk, speciellt på boenden med förståndshandikappade. Det kommer att bli roligt! Här har ni lite smakprov på när vi övar första gången, och betänk att Daniel övat i sisådär 1 minut :




 

Jag skulle nog kunna sjunga bättre ståendes, det är svårt att använda magen annars sittandes. Men ja, detta är första genomgången av låtarna, så jag tycker inte att det gör något att det blev fel ibland. :) Daniels gitarrspel räddar allt! Vem som helst skulle kunna sjunga i hans sällskap! :)

Daniel är en helt otrolig person, från Kuba, som lyser av enorm kärlek till alla. Den korta stund han var här gjorde att ALLA fattade stort tycke för honom. Han är en otroligt humoristisk, musikalisk, uppmuntrande och varm person! Kanske lite överdrivna komplimanger angående min röst, eller så är det bara jag som tycker mig ha stora brister. Men, alla borde träffa någon som Daniel Perez några ggr om året för att bli riktigt upplyft. :)

1 Kerstin:

skriven

wow! vad fint... och vilken duktig gitarrist! när får man låna honom? ;)

jättebra! ni kan säkert få komma till villa arelid någon gång, där jag jobbar...

2 Emmy:

skriven

Ni kan ju bli värsta teamet ihop, du och Daniel? Fast, då kanske han upptäcker att du sjunger finare än mig och vips så får jag stå och sjunga i duschen igen. ;) (skämt)

3 Arvid:

skriven

Helt okej grejer!

4 Emmy:

skriven

Jag gillar bara The Rose i slutet, men Regntunga Skyar är min absoluta favoritsång. :)

5 Mathias:

skriven

Ja, jag tyckte också att Regntunga skyar var bäst. Både låten i sig hur du sjöng den, jättebra! Får jag din autograf nu? :P

6 Emmy:

skriven

Haha, japp. :) Vill du ha den skickad per post? ;)

7 Liisa:

skriven

Det var riktigt bra...Särskilt regntungaskyar, måste jag ju med säga!! Kanske det finaste jag hört på din blogg. Din röst blir så jazzig och läcker. Det lite hesa och vemodiga. Så håller den ju hela tiden. ah...jag skulle sitta i idoljuryn. Vilken chans, till sångövning Emmy, att få komma ut och sjunga så! Mighty!

8 Emmy:

skriven

Tack Liisa, det är kanske sånt jag ska sjunga helt enkelt? :)

9 Arvid:

skriven

Om ni gör en musikvideo till Regntunga Skyar så tycker jag att den ska vara i svartvitt som med Alice Babs.

http://www.youtube.com/watch?v=1Fiy0HM2rhI

Kommentera här: