Liv

På jobbet ingår det att lyssna på mycket musik, och när jag sätter på en äldre Carola-skiva så sjunger jag med högt på varenda låt. Jag var aldrig en Carola-nörd, hon var liksom före min tid, men jag har ändå vuxit upp såpass med henne att jag får nostalgikänslor när jag hör musiken. Carola må ha blivit lite darrig på rösten på sistone, lite för silkeslen tycker en del. Men den Carola som jag lyssnar på på jobbet är den unga Carola, och oj vad jag förstår varför hon slog igenom! :)

 

Speciellt denna låt sjunger jag med högt till, med inlevelse. Det hade varit en dröm att sjunga den själv på scen. :)

1 Mary:

skriven

Ja det är då ingen tvekan om att hon förtjänade sin framgång. Vilken fantastisk röst! Tyvärr hör jag till dem som tycker att hon blivit lite för stimmig det senaste decenniet....

2 Emmy:

skriven

Ja, men hon var inte det från början, så varför inte tycka om henne för vad hon VAR. :)

3 Arvid:

skriven

Hör du, Emmy, lyssna lite på Tone Norum :)

Kommentera här: