Morgontänk

Jag ligger här i sängen och tänker.. drömde inatt att jag passade en stor pudel, förmodligen efter att jag sett senaste avsnittet av Succéduon Anders och Måns, och det enda jag hade i huvudet när jag vaknade var: pudel? Varför inte?

Om JAG hade en pudel, och uppfostrade och behandlade den som en hund sig bör, hade den inte blivit ganska "opudlig" då? Jag menar, måste de se struttiga och utställningshundiga ut? Vad jag läst och förstått så är pudeln en väldigt rolig hund att ha om man vill träna kommandon och samtidigt ha en mjuk och go ickefällbar päls..?

Jag har länge funderat över en sk Cockerpoo, alltså en blandning mellan Cocker Spaniel och Pudel, eftersom de har ett raggigt utseende som jag skulle vilja ha. Och blandningen som sådan är inte helt dum om man vill ha en aktiv mindre hund. För jag vill ha en mindre hund, nångång... och sen vill jag ha en Irländsk varghund!!

Jag vill ha och ha, när ska jag få min lantliga idyll där jag kan ha mina tjugo hundar av alla de sorter? ;)



1 Johanna:

skriven

Raggig utseende. Bha, Doouglas var hade en så slät och glänsande päls att man inte kunde tro det var sant....tills han kastrerades vill säga =D.

2 Emmy:

skriven

Jo, men mjuk päls med ett lite ruffigt utseende då? :)

Kommentera här: