Fet rockring



Jag köpte mig äntligen en "riktig" träningsrockring idag, på Stadium. En Casall som väger 1.2 kg. Aj vad ont det gjorde att rocka med den, den liksom slår på magmusklerna. Massage skulle nog någon säga, misshandel säger jag.
Men jag vänjer mig väl.

Viktor har lärt sig rocka, han blev sugen på att lära sig när han såg mig rocka. Så jag letade upp mina andra i plast och bad honom öva med dem först, så att han kunde få in snitsen innan han sliter ut min nya. ;)  Han fick in det, och smittade även Josef och Samuel i att lära sig, och vips höll alla på att rocka rockring. "Tjejfasoner" hade Samuel först sagt, och gett upp efter andra försöket. Men så övertalade vi honom att fortsätta öva, och vips så gick det.

Lustigt att det är så svårt att rocka med en lättare rockring efter att man rockat med den tunga. Den lättare märks liksom inte, så man tappar den hela tiden. Detta fick Josef erfara, och jag spelade in en liten snutt:

Kommentera här: