Systersång

På söndag ska jag och syrran sjunga på Matildas dop. Idag övade vi på Måne och sol, en sång ur psalmboken som nog de flesta känner igen. Vi var osäkra på vem som skulle sjunga stämma och vem skulle sjunga melodi. Så vi spelade in det för att kunna höra i efterhand. Vi sjöng först unisont, och sen stämmor om vartannat.
Jag röstar för att Kerstin sjunger stämman. Vad säger ni?



Och angående min byst.. det är en synvilla, ränderna i tröjan gör att de ser dubbelt så stora ut. Bra tröja för vissa, mindre bra för mig. ;)
1 Johanna:

skriven

Vilka vackra röster ni har!! En riktigt musikalisk familj måste jag säga. Finns det någon av er som inte spelar eller sjunger?



Jag hade inte koll på vem som sjöng vilken stämma, men den sista versen hade fantastisk stämsång.

Och vilket vackert pianospel!



Jag röstar för stämsång al'a tredje versen och det vackra pianospelet måste också få vara med.



Strålande!!

2 Anna:

skriven

Det är inte KLOKT vad JAG VILL KUNNA spela som Kerstin! ♥ att hon ska sjunga stämman tycker jag med.



BRÖST! :D Haha.

3 Emmy:

skriven

Äsch, ni har ju två helt olika åsikter?! Kom överens! Kerstin tycker att jag sjunga stämman, som i den sista versen, och jag tycker att Kerstin ska sjunga stämman som i andra versen. :/

4 anna:

skriven

men jag tycker ju som du!

5 Johanna:

skriven

Det finns ju inget som hindrar att ni gör både ock! Det blev ju jättefint här, och det lär knappast bli mindre vackert i kyrkan.

Kör de två första verserna med Kerstin på stämman och den sista med du på stämman. Kommer bli lysande!

6 Anonym:

skriven

Det förstås. Jag hoppas på att Kerstin läser detta, så får hon avgöra. :)

7 Liisa:

skriven

Ja alltså angående dina bröst Emmy, så borde faktiskt du ta andra stämman i tredje akten. och en sakral sopran stämma i andra versen, västerut.



JJJJaaaggg e kass och osocial, men tänker på dej ofta och att du borde klappa häst och mysa hund med mej, men jag bara vårdar getter och promenerar med elak fölis och sen är dagen slut, och jag med! Men en dag Emmmmm...en dag tar du dina bröst och kommer hit och gosar vårfällande hästmonster med mej! Det blir grejjer!!! Våren e galet HÄR

8 Emmy:

skriven

Ja, Liisa, jag tycker allt att du varit alldeles för tyst! Jag har funderat emellanåt över om jag ska ta och och promenera upp till er. :) Förresten, vet du att det finns furminatorer även för hästar? De som hyr hos er har ju typ en sån, ni vill inte också ha en tro? :)

9 Liisa:

skriven

Det är både sant och sant! Våra inhysningar har en sådan pälsgrej till häst och vi har inte, men skulle vilja ha. Beroende på vad den kostar. Skall du gå till oss??? Du e ball! Det är ju långt. Men jag med, vill gå till världens ände, nu när det är vår!!

Kommentera här: