Godissök, hästmums och bebisgos

Jag har äntligen fått hem mina varor från Djurmaxi, vilket tog säkert 14 dagar! Var riktigt irriterad, fick ett sms för några dagar sen om att jag kunde gå till Statoil och hämta ut mitt paket. Jag jublade, vad spännande! Samma dag, innan jag hunnit gå till Statoil, ser jag att jag fått ett brev på posten. Från posten. "Ditt paket är försenat! Om du fått ett avi ber vi dig att bortse från det och invänta ett nytt avi". Besvikelsen var enorm! Jag väntade dag ut och dag in, och när 14 dagar gått så skrev jag ett besviket mail till Djurmaxi, om hur irriterad jag var över att paketet inte kommit efter så lång väntetid och att jag undrade om paketet kommit bort osv. Svaret jag fick var att jag kunde bortse från det brev jag fått, för sms-avin hade stämt och jag hade kunnat hämta ut paketet samma dag som jag fick smset! HUR kunde jag veta detta?! Morr.

Ester uppskattade sitt paket iaf, mycket. DogFighter används flitigt, och det tar inte många minuter innan det är avklarat. Nos, tänder och tass används för att få ordning på klossarna. "Ester, varsågod!" och vips sätter Ester igång att putta omkull klossarna komma åt godisarna. :) Roligt spel. Smart hund.



I övrigt har vi varit ute på långpromenad där vi träffade på hästar, som de slickades och hälsades på. Ester började tugga gräs i diket intill hagen, och det gav mig idéen att ge hästen en näve gräs. Ester hoppade upp för att också få smaka av hästens gräs, fastän hästen ju hade gräset i munnen. Såg roligt ut, och hästen delade faktiskt med sig ett strå eller två.



Sen blev det barnbesök, av Emilia och lille Lucas. Mums säger jag bara, spädbarnsdoft är som sötma för själen!



(Per och Samuel spänner sig, omedvetna om att bli publicerade här på bloggen)
1 Johanna:

skriven

Vi köpte en svindyr hundleksak till Douglas en sådan där blivka som du har köpt fast med koppar som han bara skulle lyfta upp. Det tid ungefär 4 sekunde så hade smartskallen nosat reda på och ätit upp godisbitarna. Den som du har köpt till Ester verkar i alla fall lite svårare. Hur mycket kostade den (om man får fråga sådant?)?



Lucas ser ut att mjuta kungligt =). Mår din syster bättre nu? Hur4 många av dina syskon är det som har barn?

2 Emmy:

skriven

Jadu, denna leksaken är faktiskt underhållning för både hund och människa, eftersom det är lite spännande och förvånande att titta på. "Oj, att hon förstod det där" "Vilken tar hon först? Använder hon tassen eller nosen tro?" Den verkar vara lika spännande varje gång, och den tar ju lite längre stund. Den är inte "simpel" som i att bara rulla fram godisbitar, utan det är faktiskt en hjärngympa på lagom nivå. Ett bra tips! Den kostade runt 300 på Djurmaxi, och därmed dyrare i djuraffärerna. Men du kan ju kolla runt. Finns flera såna där saker, men just DogFighter vet jag många som gillar bäst.



Syrran mår väl bättre, ibland. De har bytt namn på hennes tillstånd från förlossningspsykos till förvirringspsykos. Verkar vara något som kom i samband med allergichocken hon fick av antibiotikan.



Fyra syskon har barn, en eller flera. :)

3 Johanna:

skriven

den kostade såpass ändå. Det som vi har kommit fram till är bra hjärnjympa för Douglas är en röd plasttärning med ett hål i och en massa nivåern inuti. Man slänger i godis och låter honom lista ut hur han ska göra för att få ut bitarna. Vilket brukar resultera i buller och brak om han leker inomhus, hehe.



Vad bra att din syster mår bättre! Vad är skillnaden på de olika diagnoserna då?



Oj, då har du många syskonbarn. Vad roligt det måste vara för alla barnen som har så många jämnåriga i släkten att leka med. Vår egen släkt är plågsamt liten, och när jag var barn var de enda jämnåriga mina bröder =). Tänker du själv skaffa många barn i framtiden?



Jag har en kompis som kom från en storfamilj med 9 syskon och när hon väntade sitt första barn frågade jag henne om hon ville ha många barn. NEJ, sa hon, det får räcka med två eller tre.

Hon fick sitt femte i oktober =D.

Kommentera här: