Vårmarknad

Idag har det varit vårmarknad i vårt kära Älvängen, och jag och Ester var självklart med från kl 11 då Göta Lejon drog igång med sitt marscherande genom centrum. Mycket trummande och trumpetande och buller och allt, men Ester nonchalerade det. Hon lade sig ner vid ett tillfälle och slappnade totalt av. Hon är faktiskt den typen av hund som slappnar av när det är mycket musik och mycket bas. Här hemma brukar hon lägga sig tillrätta just när vi har lite hårdare musik på, och det har hon alltid gjort, sen hon var liten valp. Dream Theater har varit lite av en favorit att somna till då jag lyssnade mycket på den gruppen under en period när hon var mindre. :) Progressiv metal, Göta Lejons trummande.. bam bam bam.

I övrigt har vi stött på en hel del hundar under marknaden. Det var säkert över 25 stycken, massor av vovvar jag aldrig sett i Älvängen förut. En yorkshireterrrier, två labradorer (varav en brun och en svart), en curlycoated retriever, en tollare, en leonbergervalp, tre schäfrar, en welsh corgi pembroke, en gammal gammal amerikansk cocker spaniel, en lhasa apso, två shitzus, en schnauzerblandning, en Tyson, en kortklippt irländsk röd setter (Sara), en Petit Brabancon (en Griffon-hund), en mellanpudel, en boxer.... ja, det var de jag kunde komma ihåg namnen på. Äsch, det var ju bara 19..?

Hästar har det hälsats på också, och otaliga människor har klappat Ester. Jag älskar att promenera med henne, visa upp vilken go hund jag har. :) Flera barn fick sig några pussar, och sen backade Ester till med rumpan för att låta sig omklappas.

Nu är det snart dags för mig att hoppa in i kompisen Johan Linnés bil för att dra till bror Sven och spela lite Wii Fit. :) Otroligt roligt spel som ger rejält med träningsvärk efteråt. Det blir att investera i ett sånt när pengar finns. :) Vad vore vettigast? Ett Wii Fit eller ett körkort? Att bli smärt och snygg eller kunna köra bil utan handledare? (för köra bil kan jag)

Ester följer med mig dit, och där stannar vi till på tisdag då det är dags för mig att åka hem och ta ut samojed-Nicki på en rastningsrunda. :)

Ikväll har jag även skickat iväg en beställning på lite hudvårdsprodukter både för mig själv och för andra. Ska bli så spännande när de kommer på onsdag, jag längtar! Time Defiance, är egentligen för kvinnor 40+, men jag kan väl se det som en investering i att förebygga antiåldrandet? :P Sålänge det inte tar bort mina fräknar så är jag nöjd. Det är solfaktor 15 i daglotionen, så jag skyddar mig inför sommaren också. :) Sjukt sköna produkter! Ett tips!



En annan rolig grej som hänt idag är att en viss Batiques ägare har lagt till mig på facebook! Vilket betyder att jag får all uppdatering jag kan önska angående Batique! Hon heter iofs Molly nu, och hon växer verkligen och blir så fin!


Kommentera här: