Det är äntligen vår! Och ingen gegga!

Ni har märkt att det är vår hoppas jag, och det är dags att lägga sig och sola lite för att få igång pigmenten inför sommaren. Jag och grannen Emelie gjorde det häromdagen, på Emelies altan, och jag lämnade Ester skällandes inomhus. Hon ville ju såå gärna vara med mig. Mammig som hon är. 
När vi ligger där och solar och hör Esters skällande lite dovt ifrån vår hus så tystnar det plötsligt. Vad skönt, tänker jag, hon har gett upp och har säkert lagt sig för att sova. Tre sekunder efter den tanken säger Emelie: Nämen, hej Ester?.
Då har Ester öppnat dörren och kutat till oss. Det går inte att bli arg på henne för en sån sak.. sjäääälvklart vill hon vara där jag är. :) Så hon fick vara med på altanen, och ligga ner och sola sin vita päls, medan lilla hunden Ludde spatserade runt henne och irriterade henne med att lukta henne i rumpan. "Jag LÖPER inte! Så lägg av!" 

Nej, Ester löper fortfarande inte. Kommer hon att börja göra det snart eller är hon en sån som löper med tio månaders mellanrum? Isåfall blir det i Juni/Juli nångång. 

Om några hundägare vill hänga på någon dag och åka upp till Hultasjön, innan badsäsongen drar igång och det är förbjudet att ha hundar på badplatsen, och ta en fika och låta hundarna leka av sig.. så säg till! Det är inte för kallt att bada för dem, sålänge de håller sig i rörelse hela tiden, och det inte är frostkallt i luften. Ester badade i Hulta för redan någon månad sen, dagen innan då det plötsligt kom så mycket snö. Det var en varm dag, som gjorde en övertygad om att våren var på gång. Ester njöt av att simma! Hon ÄLSKAR verkligen vatten, och pinnar. Och att då kasta pinnar i vattnet, det är den ultimata lyckoaktiviteten!

Nu ska jag gå och vika tvätt, och sen kanske ta en busstur med Ester upp till Vänersborg. Min syster Elsa ringde och bad mig komma upp, och ta med Ester, för hon saknade henne så. Och eftersom Ester älskar att åka buss och verkligen inte har något emot att åka den ganska långa resan upp till Vänersborg, så sa jag självklart ja. 

Ha en härlig vår! 

Kommentera här: